Потребителско име *
Парола *
Запомни ме
Как спортуването ни прави по-щастливи

Как спортуването ни прави по-щастливи

Човешкото тяло е създадено да се движи. Всички сме атлети в сърцата си, които могат да преплуват морета, да прескочат планини и да раздават юмруци. Но също така ние сме и "най-глупавите" животни на земята, тъй като през последните няколко века сме съсредоточили сили в това да измисляме все нови и нови начини да намалим движението си. Нашият интелект ни е помогнал да правим света (уж) по-стабилен и по-безопасен, но в същото време много ни е отдалечила от движението в природата, където телата са наистина съвършени.

Липсата на физическа активност е вредна за здравето ни, затова и сега толкова много хора умишлено тренират, за да отслабнат или с цел да удължат живота си. Учените са провели редица проучвания и за нас вече не е тайна, че физическата инертност влияе и на менталното ни здраве. Предполага се, че, ако се движим активно, то ще бъдем и много по-доволни и щастливи.

Затова е крайно време да заложим на спорта като средство за справяне с проблеми като депресията и тревожността, които са толкова характерни за съвременното общество. Спортовете, които ни правят хора, ни правят и по-щастливи. Те са бягането, плуването, ходенето, йогата, баскетбол, футбол, тенис. Установено е (научно), че независимо дали спортът е по-интензивен, като бягане или плуване, или е по-малко интензивен, като йога, то той ни носи щастие и повишава настроението ни.

Има и доказателства за това, че високо интензивните тренировки значително намаляват депресията. Прекарването на време сред природата също бори депресията. А ако можете да спортувате сред природата, то тогава ще имате всички предпоставки за щастие и ведро настроение.

Съществено е и да разберем, че не не винаги спортуването е свързано със сваляне на килограми. Повечето хора спортуват само и именно с тази цел. Човек може да се чувства добре заради спорта не само като сваля килограми. По принцип, тренировките, които имат въздействие върху подобряване на настроението, могат да не са толкова интензивни, че да доведат до отслабване. Те обаче повишават нивата на допамин и серотонин, които действат добре на апетита, съня, настроението. 

Карането на велоаргометър, например, понижава стреса, натрупан при общуване. 

Без значение дали искате да отслабвате, или просто да се освободите от напрежението, спортувайте. Толкова е логично и хубаво, че можем да използваме нещо, което ни е дадено по природа, за да се чивстваме добре и да бъдем здрави.

 

 


 542,    13  Апр  2017 ,   Спорт

Нашата мисия

logo

Нашата мисия е да помогнем повече българи да се запознаят с екологичния и здравословен начин на живот, за да бъдат здрави, щастливи и усмихнати.

 

 

Контакт

София, Витоша, ВЕЦ Симеоново 999

Телефон: (02) 962 87 74

email:office@eco-life.bg