Потребителско име *
Парола *
Запомни ме
6 начина да предпазите здравето си, когато сте на работа

6 начина да предпазите здравето си, когато сте на работа

Работата на много от нас е свързана с часове седене пред компютъра. Оттам произтичат и редица здравословни проблеми, като зачервяване и дразнене в очите, болки в гърба, болки в краката, отичане на краката и други. Предлагаме ви 6 полезни начина да предотвратите някои от тези здравословни проблеми, като седите правилно на работното си място.

Срещу болките в краката

Избягвайте да кръстосвате краката си или стъпалата си. Това пречи на кръвообращението, притиска вените и не се отразява добре на тялото.

Първо и най-важно - нагласете удобно стола си, така че краката ви да не висят, но и да не са натиснати под него. Ако има къде да ги слагате върху опора от време на време, ще е най-добре.

Срещу болките в гърба

Столът трябва да отговаря на широчината на бедрата ви. Ако седите на прекалено голям стол, вземете си възглавница, с която да подпирате гърба си. Иначе ще се свличате от стола и ще създаде напрежение в гърба.

Гърбът ви не трябва да е в позицията на въпросителен. А когато сменяте позата си на стола, не го правете рязко, оставете време на мускулите да свикнат с новата поза.

Срещу умора в ръцете

Когато работите на компютър, ръцете ви са непрекъснато под напрежение. И, ако ги държите в неудобна поза много време, ще започнат да изтръпват и да ви болят. Най-добре е мишката и клавиатурата да са на нивото на лактите, за да се напрягат ръцете ви по-малко.

Срещу болки във врата

За тази цел, нагласете добре монитора си. Ако е прекалено ниско, ще трябва да се навеждате, за да гледате в него. Ако е прекалено високо, ще трябва да вдигате глава нагоре, затова го нагласете точно на нивото на очите. Ще определите най-добре нивото, когато затворите и после отворите очи. Мястото, където попада погледът ви трябва да е центърът на монитора.

Срещу уморени и възпалени очи

Мониторът трябва да е поне на 50 см от очите. нагласете добре светлината в стаята, както и яркостта на монитора. Препоръчително е да носите специални очила, които предпазват от вредното влияние на монитора. От време на време отмествайте поглед от монитора. Не забравяйте да правите упражнения за очите.

Кратко раздвижване

Отделяйте от времето си всеки ден, не повече от 15 минути, за да се раздвижвате на работното място, ходете пеша винаги, когато можете и се хранете здравословно.


 9501,    24  Апр  2017 ,   Здраве

Нашата мисия

logo

Нашата мисия е да помогнем повече българи да се запознаят с екологичния и здравословен начин на живот, за да бъдат здрави, щастливи и усмихнати.

 

 

Контакт

София, Витоша, ВЕЦ Симеоново 999

Телефон: (02) 962 87 74

email:office@eco-life.bg