Потребителско име *
Парола *
Запомни ме
Как да действаме според китайския биологичен часовник

Как да действаме според китайския биологичен часовник

Китайският биологичен часовник показва интервалите, в които енергията преминава през частите на тялото, като на всеки два часа тя е най-силна в конкретна част от него.

Именно тогава, ако има някакъв проблем в тази част от тялото, симптомите в съответния интервал от време са най-ярко изразени.

Ако разбираме биологичния си часовник и успеем да определим естествените ритми на тялото си, можем да отключим енергията, от която се нуждаем през деня, и да спим по-добре през нощта.

Време на максимална функция:

от 1:00 – 3:00 – черен дроб (детоксикация, мускули и очи)

от 3:00 – 5:00 – бели дробове (кожа)

от 5:00 – 7:00 – дебело черво (асимилация, изхвърляне, кожа)

от 7:00 – 9:00 – стомах (лимфа, храносмилане)

от 9:00 – 11:00 – далак, панкреас (лимфа, храносмилане)

от 11:00 – 13:00 – сърце (артериално кръвообръщение)

от 13:00 – 15:00 – тънки черва (храносмилане, асимилация, артерии)

от 15:00 – 17:00 – пикочен мехур (кости, зъби, изхвърляне, прочистване)

от 17:00 – 19:00 – бъбреци (кости, зъби, уши, филтриране, изхвърляне)

от 19:00 – 21:00 – сърдечна област (свиване на кръвоносните съдове)

от 21:00 – 23:00 – дванадесетопръстник (терморегулация)

от 23:00 – 1:00 – жлъчен мехур (храносмилане, мускули, очи)

Време на минимална функция или покой:

от 1:00 – 3:00 – тънки черва (храносмилане, асимилация в артериите)

от 3:00 – 5:00 – пикочен мехур (кости, зъби, прочистване, изхвърляне)

от 5:00 – 7:00 – бъбреци (кости, зъби, уши, филтрация, изхвърляне)

от 7:00 – 9:00 – сърдечна област (свиване на кръвоносните съдове)

от 9:00 – 11:00 – дванадесетопръстник (терморегулация)

от 11:00 – 13:00 – жлъчен мехур (храносмилане, мускули, очи)

от 13:00 – 15:00 – черен дроб (детоксикация, мускули и очи)

от 15:00 – 17:00 – бели дробове (кожа)

от 17:00 – 19:00 – дебело черво (усвояване, изхвърляне, кожа)

от 19:00 – 21:00 – стомах (лимфа, храносмилане)

от 21:00 – 23:00 – далак, панкреас (лимфа, храносмилане)

от 23:00 – 1:00 – сърце (артериално кръвообръщение)

Когато даден орган е в енергийния си връх, онзи в противоположната страна на биологическия часовник (12 часа разлика) е в най-ниското си енергийно ниво.

Например, между 1:00 и 3:00 черният дроб достига своя връх, а тънките черва са в най-ниското си енергийно ниво.

Така че ако ядете късно през нощта, храната не се усвоява добре в тънките черва, което означава, че трябва да избягвате някои дейности във времето, когато енергията на тялото, вложена в съответната дейност, е в най-ниското си ниво.

По времето на максимална активност всички функции са ускорени. Ако има заболявания, породени от излишък на енергия, които претоварват съответната органова система, те тогава проявяват най-силни симптоми и това е удобното време за предприемане на стъпки за снижаване на излишната енергия.

И обратното, ако съответният орган в максималното време показва слабост, той трябва да бъде укрепен.

chinese clock 1

Как да действаме според биологичния си часовник:

3:00-5:00 Правете тай чи упражнения

Според китайската медицина, това е времето, когато дробовете са най-активни. Дори да ви изглежда прекалено рано, това е добър момент да станете и да направите няколко упражнения. Много китайци практикуват тай чи, чийто фокус е върху дишането и дробовете, именно рано сутрин.

4:00-6:00 Най-доброто време за раждане

Твърде вероятно е да родите по естествен път между 4:00 и 6:00 сутринта, твърдят хронобиолозите. Според китайския биологичен часовник това е така, защото по това време има повече енергия в дробовете, в сравнение с другите ни органи. Когато се появим на бял свят, вдишваме и поемаме първия си дъх. Логично е най-доброто време за появата ни на света да е, когато има най-много енергия в дробовете ни.
Ранната сутрин, когато изгрява слънцето, е също така най-доброто време да правим секс. Според едно британско проучване слънчевата светлина повишава нивата на тестостерон. Това е хормонът, който увеличава сексуалното желание и на мъжете, и на жените. Участниците в друго проучване, в Центъра по хронобиология в Новосибирск, Русия, заявяват: „Излагането на слънчева светлина стимулира хипоталамуса (тази част на мозъка, която свързва нервната с ендокринната система). Така въздейства на нивото на почти всеки един хормон в тялото ни, което пък увеличава плодородието.“


7:00-11:00 Здравословна закуска

Стомахът и панкреасът са най-активни сутрин. Затова диетоложката Адел Дейвис съветва: „Закусвайте като царе, обядвайте като принцове и вечеряйте като просяци.“ През нощта черният ни дроб се е пречистил, тъканите и клетките ни са се възстановили. Закуската дава възможност на тялото ни отново да се зареди с енергия. Обилната закуска може да повиши вниманието ни сутрин и да подобри паметта и концентрацията ни през целия ден.

9:00-11:00 Време за работа

На повечето хора им е по-лесно да се концентрират сутрин. Така е, защото способността ни да мислим е ръководена от далака ни. Той пък е най-активен между 9:00 и 11:00 сутринта, тоест това е най-подходящото време да се фокусираме върху работата си.


13:00-15:00 Следобеден сън

Макар да е лукс, който малка част от нас могат да си позволят, следобедният сън може да е полезен. Когато в червата ни има храна, това отклонява енергията от крайниците ни (като главата, ръцете и краката), за да подпомогне храносмилането и по този начин да извлечем повече енергия от храната. В резултат, концентрацията ни спада и започваме да се чувстваме леко сънени. В китайската медицина, периодът от 13:00 до 15:00 е времето на тънкото черво и именно затова след обяд ни се иска да си полегнем.


19:00-21:00 Отдих

В китайската медицина това е времето на перикардиума – пълна с течност торбичка, която предпазва сърцето. Една от функциите на сърцето е да подслонява ума ни. А умът ни трябва да е отпочинал, за да можем да заспим. Понеже перикардиумът предпазва сърцето, най-добрият начин да си осигурим спокоен сън през нощта е да си починем по това време.
С постепенното изчезване на дневната светлина, пинеалната жлеза (епифизата) в мозъка произвежда все по-малко серотонин (преносителят на нервни импулси, който контролира апетита ни и сърдечносъдовата ни система) и започва да отделя мелатонин, който ни помага да заспим.


Нашата мисия

logo

Нашата мисия е да помогнем повече българи да се запознаят с екологичния и здравословен начин на живот, за да бъдат здрави, щастливи и усмихнати.

 

 

Контакт

София, Витоша, ВЕЦ Симеоново 999

Телефон: (02) 962 87 74

email:office@eco-life.bg